گن لاغری و تاثیر آن بر کاهش وزن

گن چیست و چگونه کار می کند؟
تاثیر گن لاغری بر سوزاندن چربی و کاهش وزن
عوارض استفاده از گن لاغری
همزمان با گسترش اپیدمی چاقی در سراسر دنیا، شرکت های تولید لوازم بهداشتی و تناسب اندام نیز در حال توسعه ایده های جدید برای کمک به کاهش وزن و چربی سوزی هستند. اگر شما نیز تمایل دارید در مدت زمان کوتاهی وزنتان را کم کنید، ممکن است وسوسه شوید که حتی یک بار محصولاتی را که ادعا می کنند می توانند خیلی سریع و راحت چربی ها را بسوزانند، امتحان کنید. یکی از این محصولاتی که برای کمک به کاهش وزن عرضه شده است، گن لاغری می باشد. شرکت های تولید کننده گن لاغری ادعا دارند که این محصول در کاهش وزن و تناسب اندام نقش داشته و می تواند چربی های موضعی ناحیه شکم و پهلوها را از بین ببرد.

بانوی شهر در این مقاله قصد دارد گن لاغری و تاثیر آن بر کاهش وزن را مورد بررسی قرار دهد.

گن چیست و چگونه کار می کند؟
گن لاغری
گن یا Shapewear یک لباس متراکم و فشرده سازی است. به این معنا که با پوشیدن آن چربی های ناحیه معده و پهلوها به حالت فشرده درآمده و می تواند به طور موقت چند سانتی متر از سایز شکم و پهلوها را اصلاح نماید. هرچند که پوشیدن گن معجزه نخواهد کرد اما اگر مقداری چربی در این نواحی داشته باشید، سایز شما اندکی کمتر از مقدار واقعی نشان داده می شود. سعی کنید گن های متناسب با سایزتان را انتخاب کنید. پوشیدن گن های کوچکتر، تاثیری بر کاهش بیشتر سایز نداشته و ممکن است سبب ایجاد ورم و ناراحتی های معده شوند.

تاثیر گن لاغری بر سوزاندن چربی و کاهش وزن
محصولی که تحت عنوان گن لاغری عرضه شده است، ادعا می کند که می تواند از طریق ماساژ نواحی شکم و پهلو، افزایش تعریق و بالا بردن گردش خون در این نواحی، به کاهش وزن سریع کمک کند. این ادعا ۱۰۰% درست نیست. چون پوشیدن هر لباس تنگی، سبب افزایش تعریق شده و به دنبال آن کاهش وزن صورت می گیرد که این کاهش وزن موقتی در اثر از دست رفتن آب بدن بوده و به سرعت برگشت پذیر است. از طرفی چون باعث فشرده شدن عضلات می شود، ممکن است حتی روند کاهش وزن را کند کُنَد. به همین دلیل اثربخشی گن های لاغری مورد تایید نیست.

گن لاغری
گن های مخصوص ورزشکاران برخلاف گن های لاغری، سبب کاهش وزن شده، گردش خون را بهبود بخشیده و حتی حمایت کننده عضلات می باشد. در مورد این گن ها کاهش وزن به تایید رسیده است.

عوارض استفاده از گن لاغری
از آنجا که گن با فشار دادن عضلات و چربی ها بر بدن شما کار می کند، می تواند گردش خون را در این نواحی کند کرده و در نتیجه سوزش و در موارد نادری لخته های خون ایجاد کند. بر خلاف ادعایی که گفته می شود جریان خون را بالا می برد. از آنجا که گن ها از چند لایه مختلف پارچه و الیاف تهیه می شوند، فرد ممکن است در اثر تعریق و استفاده طولانی مدت، به یکی از الیاف حساسیت نشان داده و در موارد شدید ایجاد سوزش و اگزمای پوستی شود.

گن لاغری
گن لاغری برای نوجوانان خطرناک بوده و عضلات و اندام های آنها ممکن است در اثر فشار ثابت آسیب ببیند. پوشیدن گن های لاغری نباید بیش از ۸ ساعت طول بکشد. استفاده بیشتر از این زمان عوارض و آسیب های جدی به دنبال خواهد داشت.

به طور کلی هیچ روشی مانند یک رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی منظم، راهی ساده و ایمن برای از دست دادن وزن نیست. سعی کنید با در پیش گرفتن سبک زندگی سالم، خود را نیازمند به استفاده از محصولات تبلیغاتی لاغری نبینید.

admin
ارسال دیدگاه